آبان ۲۵، ۱۳۸۸

پروردگارم ،مهربان من
از دوزخ این بهشت، رهایی ام بخش!
در اینجا هر درختی مرا قامت دشنامی است
و هر زمزمه ای بانگ عزایی
و هر چشم اندازی سکوت گنگ و بی حاصلی...
در هراس دم می زنم در بی قراری زندگی می کنم
و بهشت تو برای من بیهودگی رنگینی است
من در این بهشت ،همچون تو در انبوه آفریده های رنگارنگت تنهایم.
" تو قلب بیگانه را می شناسی ، که خود در سرزمین وجود بیگانه بودی"
کسی را برایم بیافرین تا در او بیارامم
دردم ، درد" بي كسي" بود .

معلم شهيد ،دكتر شريعتي

پيوست :‌ معلم خيلي قشنگ تر از استاده ! استاد با خودش كلي فاصله مياره ! احترام بي خود و تملق و خشكي مياره ! معلم مهربون تره ! دلسوزه ! معلم زمينيه ! استاد خودش نمي خواد كه زميني باشه ! مي خواد متمايز باشه ! معلم راحته ! اما استاد مي خواد ثابت كنه كه كار درسته ! مي خواد ثابت كنه عمرا اگه كم بياره !‌ همش در تكاپو ثابت كردن خودشه ! شايدم حق دارند . سن هر چي مي ره بالا تر ، ظاهر بيني بيشتر ميشه ! چشم دل باز تر و چشم دل كورتر مي شه ! واسه همين شايد لازمه براي دانشجو ظاهر سازي كرد اما دانش آموز سر خوش تر از ايناست كه بره تو فاز كلاس !

۴ نظر:

هلاغزب گفت...

چقدر فاصله س بین استاد و معلم...
انقدر فاصله س که حتی دلم نمی خواد اشتباهی به استادها بگم معلم... حتی دلم نمی خواد از دهنم بپره و اشتباهی بگم "معلم"...

البته تو می دونی چقدر فاصله س بین "استــــــاد" تا "استاد"... من هنوز که هنوزه به همونایی که می دونی برام با ارزشند می گم "استـــاد"...
و یه دنیا فاصله س این وسط...

بین معلم.. بین استاد... بین اســـــتاد...

دلم تنگ شد واسه مدرسه... واسه اســــتاد گفتن به بهترین معلم هام...

Brego گفت...

يعني اسمت منو كشته !!!
چه عجب ! اسباب كشي تو به كامنت دوني من بيشتر طول كشيد تا اسباب كشي من به بلاگر !
خوش اومدي رفيق !

هلاغزب گفت...

حالا چون فعلا ذهنم این وری مشغوله به هر صورتی شده باید یه نشونه ای از مشغولیت ذهنیم بزارم!

این جوری دچار بحران هویت هم نمیشم رفیق...

Brego گفت...

من كه دچار شدم ! البته دچار بحران هويت نه اون دچاري كه سپهري و مومني مد نظرشون بود !
تازه مي فهمم آزادي قلم چقدر مهمه !
مي گم يه اسم ديگه واسه خودت انتخاب كن ! نمي تونم اينو مخفف كنم ! هلا جونم !!!‌:دي
شده يه كامنت دوني دنج واسه چرتيدن و پرتيدن ! تو فكرم كدو م يك از بچه هاي اونور و بيارم اين ور !